Obchodní podmínky
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "obchodní podmínky") platí pro prodej produktů prostřednictvím internetového obchodu obchodní firmy LaPaya s.r.o. se sídlem Kloboučnická 1735/26, IČ: 19831994 (dále jen "prodávající"). Internetový obchod je prodávajícím provozován na webovéstránce umístěné na internetové adrese www.lapaya.cz dále jen "internetový obchod"), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen "webové rozhraní").
- Tyto obchodní podmínky v souladu s ustanovením § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanskýzákoník, v platném znění (dále jen "občanský zákoník"), upravují vzájemná práva a povinnostismluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen
„Kupní smlouva“) uzavírané mezi Prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „Kupující“) v českém jazyce prostřednictvím internetového obchodu Prodávajícího. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
- Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od Prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
2. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY
- Veškerá nabídka zboží umístěna ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Samotná nabídka zboží se, bez dalšího, nepovažuje za návrh dodat zboží ve smyslu ust. § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně nabízeného zboží.
- Webová stránka internetového obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
- Webová stránka internetového obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky a Slovenské republiky. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje vždy informace o zákazníkovi, objednávaném produktu, ceně a poplatků a způsobu úhrady kupní ceny (dále jen "objednávka").
- Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká odesláním objednávky. Objednávka je potvrzena zákazníkem kliknutím na tlačítko "Objednat". Tímto okamžikem vznikají mezi zákazníkem a prodávajícím vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny kupní smlouvou a těmito obchodními podmínkami. Odesláním objednávky zákazník stvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a že s nimi souhlasí.
- Neprodleně po obdržení Objednávky zašle Prodávající Kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na e-mailovou adresu, kterou Kupující při objednání zboží zadal. Okamžikem doručení tohoto potvrzení dochází k uzavření Kupní smlouvy, s výjimkou případů, kdy je postupováno dle odst. 4.5 nebo odst. 4.6 Obchodních podmínek.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v Objednávce nemůže Prodávající splnit nebo bylozboží v katalogu Internetového obchodu prezentováno s chybou, zašle Prodávající Kupujícímu na e-mailovou adresu, kterou Kupující při objednání zboží zadal, pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh Kupní smlouvy a Kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením Kupujícího o přijetí této pozměněné nabídky Prodávajícímu na jeho kontaktní e-mailovou adresu.
- Zákazník bere na vědomí, že prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně jiného zboží, než je uvedeno na webovém rozhraní.
- Možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu se zákazníkem za individuálně sjednaných podmínek je zachována.
- Podmínkou platnosti objednávky pro kupujícího je vyplnění veškerých formulářem předepsanýchúdajů a náležitostí. V případě kupujících, kteří jsou fyzickými osobami
zejména uvedením jména a příjmení kupujícího, kontaktního e-mailu a telefonu, případně právnické osoby uvedením obchodní firmy kupujícího, IČO, adresa sídla a kontaktů, aby mohl být kupující v případě jakýchkoliv problémů kontaktován. Kupující je povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje v objednávce.
- Smlouva a související daňový doklad bude uložen v elektronickém archivu prodávajícího po dobu 5 let od jejího uzavření za účelem jejího úspěšného splnění a není přístupná třetím stranám.
- Prodávající je povinen poskytnout či dodat zboží nebo službu, které si kupující objednal a kupující se zavazuje zboží nebo službu převzít a zaplatit prodávajícímu kupní cenu.
3. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
- Prodávající vystaví na základě plateb prováděných a plynoucích ze smlouvy zákazníkovi daňovýdoklad, fakturu, která slouží jako doklad o zakoupení produktu či služby. Prodávající není plátcem daně z přidané hodnoty.
- Úhradu za nákup produktu či služby může kupující provést následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na účet prodávajícího č. 4220984003/5500 vedený u společnosti Raiffeisenbank (dále jen "účet prodávajícího"). Při volbě platby bankovním převodem uhradí kupující cenu objednávky před jejím vyřízením na účet prodávajícího. Pro vyřízení objednávky je třeba uhraditplatbu pod variabilním symbolem, kterým je číslo objednávky a který kupující získá při dokončeníobjednávky. V případě platby za zboží formou bankovního převodu se považuje kupní cena za uhrazenou dnem, kdy došlo k připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
- Prodávající vystaví ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu fakturu. Fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího.
- Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno následující ustanovení obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.
- Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky, požadovat uhrazené celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
- Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit platební či dodací podmínky v závislosti na povaze produktu či služby v kontextu historie objednávek.
4. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
- Kupující bere na vědomí, že dle ust. § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu.
- Nejedná-li se o případ uvedený výše či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit.
- Odstoupení od smlouvy ze strany spotřebitele:
Je-li kupující spotřebitelem, má právo v souladu s ust. § 1829 odst. 1 občanského zákoníku odstoupit odsmlouvy ve lhůtě čtrnáct i dnů od převzet í nebo dodání produktu, a to bez udání důvodu a jakékoliv sankce. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží.
Rozhodne-li se zákazník pro odstoupení ve čtrnáctidenní lhůtě, je potřeba dodržet následující podmínky, a to sice: Nejpozději 14. den po převzetí produktu či zboží musí být prodávajícímu odeslán projev vůle oodstoupení od smlouvy. Zákazník zašle dopis či jiné oznámení, ve kterém oznámí odstoupení od smlouvy,uvede své identifikační údaje spolu s kontaktními údaji (jméno a příjmení, e-mail a telefon), oznámí, od které koupě produktu odstupuje, uvede datum objednání, oznámení podepíše (pokud se jedná o listinnou podobu) a zašle na e-mailovou adresu info@lapaya.cz , případně na adresu sídla prodávajícího.
V případě odstoupení od Kupní smlouvy v souladu s odst. 6.1 Obchodních podmínek dojde ke zrušení Kupní smlouvy od počátku. Zboží musí být Kupujícím vráceno Prodávajícímu do čtrnáct i (14) dnů od doručení odstoupení od Kupní smlouvy Prodávajícímu, a to ve stavu, v jakém bylo Kupujícímu dodáno (Kupující se může se zbožím jen „seznámit“, obdobně jako by zboží zkoušel v kamenné prodejně). Kupující v případě odstoupení od Kupní smlouvy nese náklady spojené s navrácením zboží Prodávajícímu.
V případě odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím v souladu s odst. 6.1 Obchodních podmínek vrátí Prodávající peněžní prostředky přijaté od Kupujícího do čtrnáct i (14) dnů od odstoupení od Kupní smlouvy, a to stejným způsobem, jakým je Prodávající od Kupujícího přijal. Prodávající může Kupujícímu vrátit peněžní prostředky i jiným způsobem, pokud s tím Kupující bude souhlasit a nevzniknou tímKupujícímu další náklady. Prodávající není povinen
vrátit Kupujícímu přijaté peněžní prostředky dříve, než mu Kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží Prodávajícímu odeslal.
Prodávající je oprávněn jednostranně započíst nárok na úhradu škody vzniklé na zboží proti nároku Kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího:
Prodávající je oprávněn od kupní smlouvy odstoupit bez zbytečných odkladů, pokud zjistí, že druhá stranaporušila smlouvu podstatným způsobem. Pro účely této smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje prodlení zákazníka s úhradou kupní ceny více jak 10 dnů po době splatnosti.
Prodávající je oprávněn kdykoliv od Kupní smlouvy bez udání důvodů odstoupit, a to až do doby převzetí zboží Kupujícím. V takovém případě vrátí Prodávající Kupujícímu uhrazenou kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený Kupujícím.
Je-li společně se zbožím poskytnut Kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi Prodávajícím a Kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Kupní smlouvy Kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a Kupující je povinen spolu se zbožím Prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
5. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
- V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Pokud si kupující nevyzvedne jím dříve objednané zboží, prodávající není povinen mu jakékoli jím nově objednávané zboží
- V případě, že je z jakýchkoli důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu / převzetím kupující stvrzuje, že obal zásilky obsahující zboží byl neporušen.
- Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány. Prodávající nenese odpovědnost za škody způsobené zpožděním odeslání nebo doručení zboží z jakéhokoli důvodu.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ (REKLAMACE)
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2158 až 2173 Občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
- Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá Kupujícímu, že zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodné k účelu, pro který je Kupující požaduje a s nímž Prodávající souhlasil,
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití.
Prodávající dále odpovídá Kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility abezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná Prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci,zejména reklamou nebo označením; veřejným prohlášením Prodávající není vázán, prokáže-li, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření Kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, pokynů k použití, které může Kupující rozumně očekávat, a
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které Prodávající Kupujícímu poskytl před uzavřením Kupní smlouvy.
Úprava zakotvená pod písm. (d) až (g) tohoto odstavce se nepoužije v případě, že Prodávající Kupujícího před uzavřením Kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a Kupující s tím při uzavírání Kupní smlouvy výslovně souhlasil.
- Kupující může vytknout vadu, která se na zboží projeví v době dvou let od převzetí (dále jen „Reklamace“).
- Projeví-li se vada v průběhu jednoho (1) roku od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (tzn. je na Prodávajícím, aby dokázal, že ke dni předání bylo zboží bezvadné). Mezi 1. a 2. rokem od doručení zboží musí Kupující jeho vadnost prokázat sám.
- Vytkl-li Kupující Prodávajícímu vadu oprávněně, doba podle odst. 8.3 Obchodních podmínek neběží po dobu, po kterou Kupující nemůže zboží užívat.
- Má-li zboží vadu, může Kupující požadovat její odstranění, tzn. (podle své volby) chtít (i) dodání nového zboží bez vady nebo (ii) opravu zboží, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým způsobem nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím Kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který Kupující zboží koupil. K odstranění vady převezme Prodávající zboží na vlastní náklady.
- Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od Kupní smlouvy v těchto výjimečných případech:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s 8.7 Obchodních podmínek,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením Kupní smlouvy, nebo
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro Kupujícího.
Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které Kupující obdržel. Kupující nemůže odstoupit od Kupní smlouvy, je-li vada zboží nevýznamná. Odstoupí-li Kupujícíod Kupní smlouvy, prodávající vrátí Kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co mu Kupující prokáže, že zboží odeslal.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou zboží není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním nebo u použitého zboží opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání.
- Práva z vadného plnění může Kupující uplatnit (spolu s doložením data, místa a ceny zakoupení) zasláním poštou na adresu Prodávajícího: Drnovice 754, 68304 Reklamované zboží musí být čisté a hygienicky nezávadné.
- Prodávající je povinen Kupujícímu vydat při uplatnění Reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy Kupující Reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení Reklamace Kupující požaduje (dodání nového zboží / opravu zboží) a kontaktní údaje Kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- Reklamace (včetně odstranění vady zboží) musí být vyřízena a Kupující o tom musí být informován nejpozději do třicet i (30) dnů ode dne uplatnění Reklamace, pokud se Prodávající s Kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Po marném uplynutí lhůty podle předchozí věty může Kupující od Kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Prodávající je povinen vydat Kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení Reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnut íReklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení
7. ZASÍLÁNÍ OBCHODÍCH SDĚLENÍ
- Zákazník souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení na elektronickou adresu (e-mail) či na telefonní číslo předané Prodávajícímu pro účely plnění Kupní smlouvy.
8. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím e-mailové adresy info@lapaya.cz Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího.
- Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné
- Prodávající upozorňuje kupujícího, který vystupuje jako spotřebitel, o možnosti řešení případnéhosporu mimosoudním způsobem. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských
sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, na kterou má spotřebitel, právo se kdykoliv obrátit.
- Dozor nad dodržováním povinností dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, vykonává Česká obchodní inspekce, další informace jsou k dispozici na internetových stránkách coi.cz.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Vztahy mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právem České republiky, a to i v případě, pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z právních předpisů.
- V otázkách neupravených kupní smlouvou (včetně objednávky a jejího přijetí) a obchodními podmínkami (či případně komunikací mezi stranami) se právní vztah řídí podmínkami uvedenými ve webovém rozhraní obchodu. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření kupní smlouvy jsou patrné z webového rozhraní
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsoudotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
UPOZORNĚNÍ: Veškeré fotografie, popisky a texty uvedené na těchto webových stránkách, zejména pakautorská práva k obsahu, jsou v souladu s platnými zákony ČR chápány jako duševní vlastnictví, a jsou chráněny autorskými zákony a zákony na ochranu duševního vlastnictví. Jakékoliv použití textů, překlady, uchovávání na jiných médiích, kopírování jak textů, tak fotografií a jakékoliv další použití či změny jež jsou obsahem příslušných zákonů jsou možné pouze s výslovným, písemným souhlasem majitele těchto webových stránek.
Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1. 3. 2024.